Ön itt jár: > > >

Akár 46%-al kisebb fogyasztás az első km-en előmelegítő használatával

Ismeretes, hogy a belsőégésű motorok – s általuk a környezet – legnagyobb ellensége hidegindítás. Az üzemi hőmérséklet elérése előtt a motorban lejátszódó fizikai és kémia folyamatok tehetők felelőssé

  • az üzemanyag túlfogyasztás jelentős részéért,
  • a levegőbe kibocsátott szénmonoxid mennyiségének mintegy 80%-ért
  • a levegőbe kibocsátott szénhidrogének mennyiségének közel ¾-ed részéért,
  • a csak forrón hatékony katalizátor csökkent működése miatt a levegőbe kibocsátott egyéb szennyezőanyagok számottevő részéért
  • a motor mechanikai kopásának 40-60%-áért
  • a gépkocsiban ülők komfortérzetéért, ezen belül nem kis részben a fázó gépkocsivezető csökkent reakciósebessége vagy korlátozott kilátása (lefagyott, vagy párás ablak) által okozott balesetekért

 

Elektromos motor-előmelegítő és járműfűtő rendszer

Az indítás és az üzemi hőmérséklet elérése közötti időtartam üzemanyag-túlfogyasztása az alábbi grafikonon az indítás után megtett mérföldek függvényében látható. Megdöbbentő, hogy a hidegindítás után megtett 9 mérföldné(15 km), a motor túlfogyasztása – az üzem meleg motor azonos körülmények között mért fogyasztásához képest - még mindig 12%.

Ezekre a problémákra kínál megnyugtató megoldást a világ piacvezető norvég DEFA cég motor-előmelegítő (és opcionálisan utastér-előfűtő) rendszere, amely átgondoltságánál, könnyű és egyszerű használhatóságánál, megfizethető árainál fogva hódította meg a világot.

A fenti ábrán – balról jobbra haladva - látható, hogy motor-előmelegítő rendszer következetes alkalmazása esetén

  • a kibocsátott natrium-oxidok mennyisége 2-5%-kal,
  • a kibocsátott szénhidrogének mennyisége 75%-kal (!)
  • a kibocsátott szénmonoxid mennyisége 80%-kal,
  • az üzemanyagfogyasztás 10-15%-kal

csökken, miközben a DEFA elektromos fűtőrendszer szennyezőanyagot önmaga nem bocsát ki.

A DEFA rendszer hátránya – fentieknek megfelelően – a helyhezkötöttség, ám kifejlesztése épp azon a felismerésen alapul, hogy úgy a motor, mind az utastér vonatkozásában mindig álló motoros járművet kell előfűteni, bemelegíteni, illetve melegen tartani, s ez az olajkályha rendszerek esetén sincs másképp.

A DEFA járműfűtő rendszer elemei és működésük

A DEFA motorelőmelegítő rendszer lényege, hogy a 230 V-os elektromos hálózatból nyert energiát használja fel az álló helyzetben lévő gépjármű motorjának (opcionálisan az utasterének) felmelegítésére.

Motor-előmelegítő fűtőelem – az üzemanyagtakarékos melegindítás

Alapkiépítésben a rendszer egy - általában a fagyálló rendszer fagydugója helyére beépíthető, ezért járműtípus-, illetve motor-specifikus - elektromos fűtőelemet (amely leginkább egy merülőforralóhoz hasonlítható) és egy autós használatra kialakított 230 V-os kábelkészletet tartalmaz. A fűtőelemek – a jármű méretétől és hűtő (fagyálló rendszer) befogadóképességétől függően 300-2240 W teljesítményűek lehetnek, de adott járműhöz egyféle kialakításban kaphatók (nem univerzális fűtőelemek) ezért sajnos nincs lehetőség a vevő igényeinek megfelelő fűtőelem kiválasztására, csak a gyártó által az adott motorhoz kifejlesztett speciális fűtőelemet tudjuk kínálni. 

                 

A fűtőelemeknek háromféle kialakítása lehet:

  • fagydugó helyére illeszkedő
  • vízcsőbe köthető kivitelű
  • kontakt olajteknő előmelegítő

A 230V-os, vízhatlan fedéllel zárható mini csatlakozóaljzatot általában az első lökhárítóba célszerű beépíteni, mert ott esik jól kézre.

Ha a készlethez rendszeresített kábelt a lökhárítóban lévő aljzathoz, másik végét pedig a 230V-os fali aljzatba (konnektorba) csatlakoztatjuk, a fűtőelem áramot kap és – bizonyos idő után – az üzemi hőfokot megközelítő hőmérsékletre melegíti a hűtőrendszerben és az annak részét képező radiátorban lévő fagyálló hűtőfolyadékot.

Hatására a motor a legnagyobb hidegben is pöccintésre indul anélkül, hogy az automata szivató bekapcsolna, az utastér pedig a jármű saját fűtőrendszerével perceken belül felmelegíthető.

Az utastér-fűtő ventillátor – kellemesen meleg utastér, jégmentes szélvédők

Akiknek a beltér felfűtésére, az ablakok leolvasztására az a néhány perc is sok, amely alatt az előfűtött motor segítségével a jármű saját fűtőrendszere elvégzi a feladatot, vagy akik nem is akarnak motor-előmelegítőt az autóba építeni, de mégis szeretnének kellemesen meleg utastérbe beülni, azok - két teljesítményfokozatban kapható, ugyancsak 230 V-ról üzemelő - DEFA utastér-fűtő-ventillátorral szerelhetik fel autójukat.

Az autó méretétől függően az utastérfűtő ventillátorok 1400W -1900W-2100W kivitelben rendelhetők.

Az utastérfűtőket kifejezetten felügyelet nélküli, járműfűtési célra fejlesztették ki. A beépített PTC rendszerű automata termosztát nemcsak a fűtő- és befúvó-teljesítményt csökkenti a felmelegedés mértékének megfelelően, hanem kettős-biztosítású túlmelegedés-védelemről, illetve  tűzvédelemről is gondoskodik. A DEFA készülékek könnyen beépíthetőek és esztétikusak: diszkréten elbújtathatók a középkonzol oldalán a műszerfal alatt és a nyári időszak alatt a tartófülről levéve kivehető az autóból.

Akkumulátor-töltő – rendszeresen töltött akkumulátor hosszabb élettartam, szélsőséges hidegben is acélos teljesítmény

A hideg nem csak a motornak, hanem az akkumulátornak is esküdt ellensége: a már kimerülő félben lévő, gyengélkedő akkumulátorok hideg környezeti hőmérsékleten lényegesen gyorsabban adják fel a küzdelmet, mint egyébként.

                               

A hidegben, hóban vergődő, vagy már elakadt autóst nagyobb csapás nehezen érheti annál, mint hogy autójának akkumulátora cserbenhagyja. Kézenfekvő tehát, hogy ha már a 230 V-os áramot behoztuk az autóba, használjuk fel arra, hogy az akkumulátort feltöltsük és állandó feltöltött állapotban tartsuk, hisz a hideg télben erre amúgy is nagy szüksége van autónak és tulajdonosának egyaránt.

A kapcsolt üzemmódú technikai megoldása révén igen kis méretben kialakított, mindössze 240 g tömegű, bárhova könnyen beépíthető intelligens akkutöltő többet nyújt, mint egy szokványos töltő. Elektronikus vezérlése biztosítja - a folyamatosan mért akkufeszültség és áramerősség változásának függvényében szükséges - töltési mód és teljesítmény automatikus kiválasztását.

Az akku teljes feltöltődésének érzékelésekor a töltő automatikusan készenléti/fenntartó üzemmódba kapcsol. A töltési aktivitást beépített LED jelzi.

Az akkutöltő a multifunkcionális programkapcsolóval közös csomagban is kapható.

Multifunkcionális programkapcsoló – Mikorra fűtsek be?

Rendben van, csökkenthetem az autóm fogyasztását, és a közvetlen környezetem szennyezését, finom meleg autóba ülhetek be, de mi lesz a villanyszámlámmal?

                              

Attól függ. A multifunkciós időzítőprogramos vezérlőegység rendszerbe építésével nem érzékelhető jelentős növekedés az áramfelhasználásban, mert az időzítő gondoskodik arról, hogy a rendszer csak a szükséges ideig legyen bekapcsolva és használjon fel áramot. Két egymástól függetlenül állítható indulási időhöz képest kiválasztható, hogy a rendszer indulás előtt 1, 2 vagy 3 órával kapcsoljon be. Ugyancsak választható automatikus üzemmód, amely akkor kapcsolja be a fűtőszerkezeteket, amikor a külső hőmérséklet eléri az üzemeltető által beállított értéket.

A megvilágított kijelző óraként is használható, egyébként mutatja a külső hőmérsékletet valamint az akku- illetve töltőfeszültséget, illetve fel van szerelve jegesedésveszély-jelzővel is. Akkutöltő nélküli használat esetén 230V-os relével együtt rendelendő.

A multifunkcionális programkapcsoló annyira kicsi és funkcionális, hogy könnyedén felszerelhető a műszerfal bármely pontjára. A legkézenfekvőbb felszerelési hely a napellenző hátára történő rögzítés, így csak akkor van szem előtt, amikor szükség van rá.

A vezérlés történhet távirányítóval is, amely 500m belül képes kommunikálni a gépjárműben elhelyezett vevőkészülékek, amely a közvetlen ki-be kapcsoláson kívül sok funkcióval rendelkezik. Méreténél fogva akár az autó kulcstartóján is elhelyezhető.

 

A rendszerből a legváltozatosabb csomagok állíthatók össze a motor előmelegítő alap szettől a teljes kiépítésű motor előmelegítő+utastérfűtő+akkutöltő+távirányító szettig. A rendszer további előnye, ha az alap szettet megvásárolta, akkor a rendszert évek múlva is tudja bővíteni bármilyen funkcióval igényeinek és pénztárcájának megfelelően.

Az alapszettek ára 45-70.000 Ft körüli összegbe kerülnek a szükséges fűtőelem típusától függően.Az árajánlatkérő űrlap kitöltése után az alapszettre küldünk árajánlatot (képes beszerelési útmutatóval) és szállítási határidőkkel. Ha ezt megfelelőnek találják az érdeklődők utána tudunk további ajánlatot adni a megfelelő bővített szettekre.

Tájékoztatónk általános körű, amennyiben érdekli az Ön autójához rendelhető alap szett kérje ajánlatunkat !

             Calix motor előmelegítő